مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 فروردین 1399 ساعت 08:302020-04-04حوادث

استشمام مداوم مواد ضدعفونی کننده آسیبهای ریوی را در پی دارد


سخنگوی سازمان آتش نشانی اصفهان با توجه به استفاده زیاد مردم از مواد ضدعفونی کننده در شرایط کنونی کشور گفت: مردم دقت کنند که استشمام مداوم این مواد آسیبهای ریوی را در پی دارد.

- فرهاد کاوه آهنگران در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه مردم به اندازه مصرف از مواد ضدعفونی کننده و الکل خریداری و از نگهداری مقدار زیاد آن در مکان های بسته خودداری کنند، اظهار داشت: لازم است شهروندان از روشن کردن آتش در نزدیک مواد الکلی و ضدعفونی بخصوص پس از ضدعفونی کردن محیط ها خودداری کنند زیرا این مواد سریع الاشتعال و قابل انفجارند.

وی افزود: والدین توجه کنند که مواد ضدعفونی کننده و الکلی را دور از دسترس کودکان نگهداری کنند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان بیان داشت: صاحبان خودروهای شخصی و عمومی پس از مصرف این نوع مواد در داخل ماشین، پنجره ها را باز و پس از چند دقیقه اقدام به روشن کردن خودرو کنند.

وی ابراز داشت: استشمام مدام مواد ضدعفونی کننده برای ریه ها مضر است و باید از بو کردن موادشیمیایی پرهیز شود و در صورت لزوم به استفاده به ویژه در شرایط کنونی کشور از ماسک مناسب استفاده شود.

کاوه آهنگران با بیان اینکه الکل را نباید به صورت مستقیم به پوست زد و قبل از استفاده حتماً با مقدار معینی آب مقطر یا آب اکسیدان ترکیب کرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استشمام مداوم مواد ضدعفونی کننده آسیبهای ریوی را در پی دارد

استشمام مداوم مواد ضدعفونی کننده آسیبهای ریوی را در پی دارد