مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 فروردین 1399 ساعت 07:562020-04-04پزشكي

محقق ایرانی داروی احتمالی کرونا را ساخت/ جلوگیری از اتصال ویروس به سلولهای بدن


گروهی از محققان از سراسر جهان با همکاری علی میر عظیمی محقق ایرانی در انستیتو کارولینسکا سوئد دارویی کشف کرده اند که از اتصال ویروس کرونا به سلول های بدن انسان جلوگیری می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از دراگ تارگت ریویو، گروهی از پژوهشگران از سراسر جهان با همکاری علی میرعظیمی محقق ایرانی، یک داروی احتمالی ساخته اند که اجازه نمی دهد ویروس کووید 19به سلول های بدن انسان متصل شود.

ویروس کووید 19 از طریق پروتیین های اسپایک به آنزیم تبدیل کننده آنژیوتانسین انسانی (ACE2) پیوند می خورد و به این ترتیب به سلول های بدن انسان متصل می شود.

محققان با کشت سلول و ارگانوییدها در انستیتو کارولینسکا سوئد و دانشگاه بریتیش کلمبیا در کانادا نشان دادند، می توان با افزودن نسخه مهندسی ژنتیک شده ACE2، از ورود کووید 19 به سلول ها جلوگیری کرد.

این پژوهش در نشریه Cellمنتشر شده و نشان می دهد دوزهای خاصی از ACE2 روی رشد ویروس SARS-CoV-2 تاثیر دارد و در آزمایش روی سلول های کشت سلول از میزان این ویروس می کاهد.

همچنین محققان در این پژوهش از ارگانوییدهای رگ خون و کلیه استفاده کرده تا نشان دهند ویروس SARS-CoV-2 می تواند به طور مستقیم عفونت را منتقل کند و در این بافت ها منتشر شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محقق ایرانی داروی احتمالی کرونا را ساخت/ جلوگیری از اتصال ویروس به سلولهای بدن

محقق ایرانی داروی احتمالی کرونا را ساخت/ جلوگیری از اتصال ویروس به سلولهای بدن