مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 فروردین 1399 ساعت 07:172020-04-04اقتصادي

3 رام قطار جدید به ناوگان مترو تهران اضافه می شود


به گزارش سایت قطره و به نقل ازروز شنبه شرکت راه آهن شهری تهران و حومه(مترو) علی امام از بهره برداری 3 رام قطار باقی مانده پروژه 10 رام قطار(70 واگن) در ابتدای سال جاری خبر داد و گفت: بخش عمده ای از این قطارها در شهریور و دی ماه سال گذشته به ناوگان مترو تهران افزوده شد و قطارهای باقی مانده در پایان مرحله مونتاژ قرار دارند و تست آنها به زودی آغاز می شود.

وی با اشاره به اینکه این 3 رام قطار، آخرین سری باقیمانده از پروژه 70 واگن یا 10 رام قطار است، گفت: هر یک رام از آنها هزینه ای بالغ بر 120 میلیارد تومان در بر داشته و با رعایت ایمنی و استاندارد های لازم ساخته شده است.

مدیرعامل شرکت مترو تهران همچنین با اشاره به کمبود ناوگان در مترو تهران عنوان کرد: برای دستیابی به سرفاصله حرکتی 2 و نیم دقیقه، به ازای هر یک کیلومتر خط مترو به 2 تا 3 رام قطار نیاز داریم؛ در این صورت امکان جابجایی40 تا 45 هزار نفر در هر جهت، در هر ساعت و در هر خط وجود دارد.

به گفته وی؛ شرایط کمبود ناوگان در مترو تهران باعث شده که در برخی از خطوط، قطارها هنوز به سر فاصله حرکتی 2 و نیم دقیقه نرسیده باشند، و به همین منظور فشار بیشتری به ناوگان فعلی وارد می شود.

امام تاکید کرد : این در حالی است که به طور معمول حداقل باید 10 درصد از ناوگان مترو در شرایط تعمیر و نگهداری باشند تا ناوگان بهره وری مناسب و ایمن داش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

3 رام قطار جدید به ناوگان مترو تهران اضافه می شود

3 رام قطار جدید به ناوگان مترو تهران اضافه می شود