مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 فروردین 1399 ساعت 05:562020-04-04سياسي

خانه موزه آیت الله طالقانی نیازمند مرمت رسیدگی به سقف شیروانی


خبرگزاری مهر - گروه استان ها - نیوشا فتحی زاده: در دل روستای گِلیرد شهرستان طالقان خانه ای سنتی به یادگار مانده از عصر قاجار قرار دارد که حالا تبدیل به یکی از جاذبه های گردشگری استان البرز شده است.

به گفته صاحب نظران و با توجه به محسوسات به یادگار مانده از آن دوران تاریخی سبک معماری خانه ها به صورت درون گرا بود یعنی خانه ها به هم مشرف نبود.

این ویژگی مهم در خانه آیت الله طالقانی که موضوع گفتگوی ما با علیرضا دهقان مهرجردی، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی استان البرز به خوبی نمایان است.

وی گفت: در حال حاضر فرزندان مرحوم آیت الله طالقانی، مدیریت این خانه تاریخی را عهده دار هستند و در کنار آن میراث فرهنگی برحسب وظیفه محول شده و با تکیه بر اعتبارات دولتی برای تبدیل آنجا به خانه موزه اقدامات لازم از جمله بحث مرمتی این بنا را پیش برده است.

دهقان مهرجردی گفت: این خانه تاریخی در سال 1377 به شماره 2009 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی استان البرز با تاکید بر اینکه بعد از ثبت ملی خانه مرحوم آیت الله طالقانی کار مرمت آنجا آغاز شد، گفت: همانطور که پیش تر اشاره ای داشتم این خانه در روستای گلیرد واقع شده که یکی از روستاهای هدف گردشگری استان البرز است، به همین دلیل در کنار بحث مرمت آن خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خانه موزه آیت الله طالقانی نیازمند مرمت رسیدگی به سقف شیروانی

خانه موزه آیت الله طالقانی نیازمند مرمت رسیدگی به سقف شیروانی