مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 فروردین 1399 ساعت 05:402020-04-04سياسي

کرونا و لزوم اصلاح ساختارهای ناکارآمد بین المللی


توزیع قدرت در نهادهای سیاسی بین المللی بازتابی از توزیع جهانی قدرت در روابط بین الملل بر اساس واقعیات عینی است و شورای امنیت نیز از این قاعده مستثنا نیست.

- ایسنا/گلستان توزیع قدرت در نهادهای سیاسی بین المللی بازتابی از توزیع جهانی قدرت در روابط بین الملل بر اساس واقعیات عینی است و شورای امنیت نیز از این قاعده مستثنا نیست.

شرایط و اتفاقاتی که در چند ده سال گذشته رخ داده است نشان می دهد که بیشتر اعضای دائم شورای امنیت توان ایفای وظایف و مسئولیت هایی که منشور بر عهده آن ها گذاشته است را از دست داده اند اما هیچ کدام از رویدادها نتوانست آنقدر که ویروس کرونا قادر به عیان کردن واقعیت ها بود، واقعیات را برملا کند.

همان طور که این روزها شاهد هستیم بالاترین آمار مبتلایان کرونا در کشور آمریکا می باشد و این آمار روز به روز در حال افزایش است و کشورهایی دیگر عضو شورای امنیت مانند انگلیس و فرانسه نیز مشکلات زیادی در این زمینه دارند.

مهم تر از همه این ها مقر سازمان ملل یعنی نیویورک بیشترین آمار مبتلایان را دارد؛ یعنی جایی که باید بیشترین امنیت را داشته باشد حتی در تأمین مایحتاج اولیه نظیر ماسک و دستکش و مواد ضدعفونی کننده نیز عاجز است و دست یاری از طرف آمریکا به سمت کشورهای دیگر دراز شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا و لزوم اصلاح ساختارهای ناکارآمد بین المللی

کرونا و لزوم اصلاح ساختارهای ناکارآمد بین المللی