مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 فروردین 1399 ساعت 05:302020-04-04اقتصادي

تولید روزانه 120 لیتر مواد ضدعفونی در دانشگاه علم و صنعت ایران


با توجه به نیاز مبرم کشور به مواد ضد عفونی کننده و بهداشتی، دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز دانشگاه علم و صنعت ایران با حمایت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه موفق به راه اندازی خط تولید مواد ضدعفونی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، با توجه به وجود برخی زیرساخت های اولیه در دانشگاه علم و صنعت ایران نظیر برج تقطیر و خط بخار و هوای فشرده در سوله، عملیات تولید الکل و مایع ضد عفونی کننده الکلی و همچنین تولید آب ژاول از تاریخ 27 اسفند 98 آغاز شد.

سلمان موحدی راد رییس دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز دانشگاه علم و صنعت ایران، در این مورد گفت: در گام اول فرایند طراحی و ساخت فرمانتورهای بی هوازی آغاز گشت و در یک فرایند فشرده در طی ده روز، اولین نمونه از اتانول تولیدی بهره برداری شد.

  وی افزود: نمونه اولیه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و پس از بهینه سازی اولیه فرایند، از روز 12 فروردین فرایند تولید آغاز شد.

واحد نیمه صنعتی ایجاد شده قابلیت تولید الکل 96 درجه را نیز دارد، اما برای رفع نیازهای جامعه و ضد عفونی، تولید الکل 70 درصد در دستور کار قرار گرفت.

الکل حاصل مبتنی بر فرمولاسیون مورد تایید سازمان بهداشت جهانی بوده و محصول اسپری ضد عفونی کننده دست حاوی مواد نرم کننده و معطر نیز تولید شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید روزانه 120 لیتر مواد ضدعفونی در دانشگاه علم و صنعت ایران

تولید روزانه 120 لیتر مواد ضدعفونی در دانشگاه علم و صنعت ایران