مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 فروردین 1399 ساعت 05:062020-04-04اجتماعي

گاندو، زیستگاه بیش از 440 گونه جانوری و گیاهی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، منطقه حفاظت شده گاندو در محدوده باهوکلات دشتیاری در سال 1349 با نام منطقه حفاظت شده باهوکلات ثبت و اعلام شد و در سال 1361 به سبب زیست گونه منحصر بفرد تمساح پوزه کوتاه ایرانی که در اصطلاح محلی گاندو گفته می شود، به منطقه حفاظت شده گاندو تغییر نام داده شد.

منطقه حفاظت شده گاندو با وسعت 465 هزار و 181 هکتار در منتهی الیه جنوب شرق استان سیستان و بلوچستان و در محدوده شهرستان های دشتیاری، چابهار و سرباز قرار دارد و رودخانه مهم و فصلی باهوکلات از پایین دست سد پیشین نیز در این منطقه واقع شده است.

منطقه حفاظت شده گاندو دارای اقلیم خشک و گرم است و گونه های مهم گیاهی نظیر جنگل های حرا، چش و میوه های گرمسیری موز و انبه بصورت دست کاشت و از گونه های مهم جانوری گاندو، خرس سیاه، کاراکال، جبیر، سنجاب بلوچی و لاکپشت های سبز زیست می کنند.

سیمای منطقه حفاظت شده گاندو در یک طبقه بندی کلی دربرگیرنده رودخانه ها، آبگیرهای محل زیست تمساح تالابی، اراضی ساحلی مجاور دریای عمان، رویشگاه جنگل های حرا و زیستگاه زادآوری بسیاری از پرندگان، وجود کوه ها و ارتفاعات واقع در شمال، شمال شرق و شرق منطقه و همچنین اراضی پست مرکز و جنوب منطقه (دشت باهوکلات) است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گاندو، زیستگاه بیش از 440 گونه جانوری و گیاهی

گاندو، زیستگاه بیش از 440 گونه جانوری و گیاهی