مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 فروردین 1399 ساعت 04:102020-04-04دانش

آینه عظیم تلسکوپ جیمز وب نصب شد


تلسکوپ جیمز وب یک تلسکوپ فضایی است که قرار است جانشین تلسکوپ فضایی هابل شود و به همین منظور روند تکامل را پشت سر می گذارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از انگجت، ناسا با موفقیت آینه عظیم تلسکوپ جیمز وب را مستقر کرد.

آینه عظیم تلسکوپ فضایی جیمز وب برای نخستین بار با موفقیت آزمایش و بر روی آن نصب شده است؛ این تلسکوپ با پشت سر گذاشتن مراحل تکمیلی به پرتاب نهایی خود که برای سال 2021 ترسیم شده است نزدیکتر می شود.

براساس آنچه که ناسا اعلام کرده است، قرار است این تلسکوپ جدید شکل گیری و تکامل نخستین کهکشان ها، شکل گیری ستاره ها و تهیه تصاویر از سیارات فراخورشیدی را به سرانجام برساند.

جیمز وب به طور قابل ملاحظه ای قدرتمندتر از هابل است و برای مطالعه سیستم های خورشیدی از راه دور و گشتن در تاریخ جهان طراحی شده است.

رسیدن تلسکوپ جدید به این مرحله تلاشی چالش برانگیز برای ناسا بوده است؛ رونمایی از آن در ابتدا برای سال 2018 برنامه ریزی شده بود، اما پیچیدگی ساخت و ساز، تعداد قطعات مورد نیاز و این واقعیت که پیچیده ترین تلسکوپ ساخته شده تا به امروز است منجر به بروز برخی از تأخیرها شد.

اگرچه، پس از آزمایش موفقیت آمیز آینه، محققان اطمینان دارند که سال آینده تلسکوپ جیمز وب راه اندازی خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آینه عظیم تلسکوپ جیمز وب نصب شد

آینه عظیم تلسکوپ جیمز وب نصب شد