مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 فروردین 1399 ساعت 03:452020-04-04سياسي

کنترل سفرهای نوروزی کرونا


این ارتباط همسو از نخستین روزهای پس از شیوع بیماری، دغدغه اصلی ستاد ملی مقابله و مدیریت بیماری کرونا بود و دستورالعمل هایی برای کنترل سفرهای نورزی اعمال شد و پس از آن نیز در کانون توجه ستادهای استانی قرار گرفت تا محدودیت سفر به کنترل موفقیت آمیز کویید – 19 منجر شود.

این محدودیت با لغو تورهای نوروزی در دو بخش داخلی و خارجی با بخشنامه اول اسفندماه دولت کلید خورد و هزینه بلیط قطار، هواپیما و هتل مسافران به صورت نقدی به آنان بازگردانده شد و در ادامه نیز با کاهش تعداد سفرها از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی و اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی همراه شد.

بخشنامه دولت در این زمینه اگرچه آژانس های مسافرتی را با مشکلاتی مواجه کرد اما سفرهای تفریحی و غیرضروری در سایه اجرای آن لغو و سفرهای ضروری افراد طی نوروز هم با کاهش تعداد وسایل نقلیه عمومی و نظارت دقیق بر این سفرها در پایانه های مسافری محدود شد.

آمارها نیز در جای جای کشور و از جمله آذربایجان غربی بیانگر کنترل سفرهای نوروزی و در نتیجه کنترل کووید – 19 است و به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای این استان مرزی، مسافران نوروزی ناوگان حمل و نقل عمومی استان طی روزهای اول تا سیزدهم فروردین امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 86 درصد کمتر شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کنترل سفرهای نوروزی کرونا

کنترل سفرهای نوروزی کرونا