مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 فروردین 1399 ساعت 03:402020-04-04بين الملل

حقوقدان عراقی: رییس جمهور، قانون اساسی را نقض کرده است


یک حقوقدان عراقی تاکید کرد که رییس جمهور این کشور با انتخاب «عدنان الزرفی» برای نخست وزیری و تشکیل کابینه جدید، قانون اساسی را نقض کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، مصدق عادل حقوقدان عراقی همسو با سایر کارشناسان و شخصیت های سیاسی عراقی تایید کرد که برهم صالح رییس جمهور این کشور با مأمور کردن عدنان الزرفی به تشکیل کابینه جدید، قانون اساسی را نقض کرده است.

وی در گفت وگو با شبکه العهد توضیح داد: برهم صالح ابتدا با انتخاب محمد توفیق علاوی برای تشکیل کابینه جدید عراق و سپس مامور کردن عدنان الزرفی به تشکیل کابینه قانون اساسی را نقض کرد زیرا به فراکسیون بزرگتر پارلمان در این انتخاب توجهی نکرد و به این فراکسیون در انتخاب نخست وزیر جدید اتکا نکرد.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: ما به رییس جمهور اجازه نخواهیم داد که قانون اساسی کشور را نقض کند همان گونه که به هیچ کس دیگری اجازه این نقض و تجاوز به قانون اساسی را نمی دهیم.

رییس جمهور عراق سه شنبه-17 مارس، با تکیه بر یک حکم جدید دادگاه فدرال که به او حق انتخاب نخست وزیر جدید عراق را می داد، به طور رسمی عدنان الزرفی، رییس فراکسیون ائتلاف النصر ، استاندار پیشین نجف اشرف و دبیرکل حزب الوفاءالعراقیه را مامور تشکیل کابینه این کشور کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حقوقدان عراقی: رییس جمهور، قانون اساسی را نقض کرده است

حقوقدان عراقی: رییس جمهور، قانون اساسی را نقض کرده است