مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 فروردین 1399 ساعت 01:152020-04-03اقتصادي

«اتان» برگ برنده جدید ایران در شرایط تحریم/ آغاز دوره فراوانی خوراک پتروشیمی ها


همزمان با افزایش تولید گاز، پتروشیمی ها خود را آماده استفاده از سبد متنوعی از انواع خوراک های گازی می کند که این سبد می تواند تحول جدیدی درتولید محصولات جدید پلیمری و پتروشیمی در تحریم شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، یکی از بزرگترین چالش های پیش روی توسعه صنعت پتروشیمی کشور طی 2 دهه گذشته تاکنون، ناکافی بودن حجم تولید خوراک های مهم گازی بوده به طوری که اکثر مجتمع های پتروشیمی گازمحور شامل اتان و متان با مشکلات کمبود شدید خوراک دست و پنجه نرم می کردند.

بر این اساس به دلیل تأخیر در بهره برداری فازهای پارس جنوبی صنعت پتروشیمی با کسری و کمبود شدید خوراک های گازی به ویژه اتان روبرو بود و این کمبود حتی منجر به پایین ماندن ظرفیت تولید اتیلن شده و حتی در برخی از صنایع میان دستی و پایین دستی پتروشیمی از جمله مجتمع های مبدا و نهایی خط اتیلن غرب منجر به کاهش تکلیفی تولید شده بود.

در شرایط فعلی با توسعه و بهره برداری اکثر فازهای پارس جنوبی و شمارش معکوس بسته شدن پرونده توسعه پنج فاز 13، 14، 22 تا 24 این میدان مشترک گازی از یک طرف و بهره برداری از سه طرح مهم دیگری گازی در عسلویه و کنگان، صنعت پتروشیمی با یک طرفیت مازاد برای استفاده از انواع خوراک های گازی روبرو خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«اتان» برگ برنده جدید ایران در شرایط تحریم/ آغاز دوره فراوانی خوراک پتروشیمی ها

«اتان» برگ برنده جدید ایران در شرایط تحریم/ آغاز دوره فراوانی خوراک پتروشیمی ها