مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 15 فروردین 1399 ساعت 15:152020-04-03پزشكي

محصولات ضدعفونی تقلبی قوزی بالای قوز کرونا


سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز روز جمعه با معرفی محصولات ضدعفونی تقلبی و غیر مجاز تاکید کرد داروخانه ها؛ تنها محل معتبر عرضه محصولات ضدعفونی است و شهروندان از سایر مکان ها مواد ضد عفونی تهیه نکنند.

محمدرضا حیدری سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با توجه به بازدیدهای نظارتی و نمونه گیری های کارشناسان این معاونت از داروخانه ها و مراکز عرضه محلول های ضدعفونی، ضمن بیان دسته بندی مختلف این محصولات، انواع تقلبی شناسایی شده را معرفی کرد.

دکتر حیدری گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و لزوم توجه به امر پیشگیری، به عنوان مهمترین اصل مقابله با شیوع این بیماری، محلول های ضدعفونی کننده دست و سطوح در کشور تولید و توزیع شده است.

او با بیان اینکه محصولات ضدعفونی کننده دست برای تاثیرگذاری بر تخریب ویروس کرونا، می بایست طبق فرمول پیشنهادی سازمان بهداشت جهانی (WHO) بین 70 تا 80 درصد الکل اتانول داشته باشد، افزود: در همین راستا معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با توجه به گسترش توزیع این گونه محصولات در سطح عرضه، اقدام به نمونه برداری از حدود 200 نمونه محصول ضدعفونی کرده است که بر این اساس، محصولا در سه دسته، تفکیک شده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محصولات ضدعفونی تقلبی قوزی بالای قوز کرونا

محصولات ضدعفونی تقلبی قوزی بالای قوز کرونا