مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 15 فروردین 1399 ساعت 11:252020-04-03فرهنگي

«قزل ایاغ» نویسنده حوزه کودک و نوجوان درگذشت/ تسلیت معاون فرهنگی ارشاد


ثریا قزل ایاغ از نویسندگان حوزه کودک و نوجوان که مدتی در بیمارستان به دلیل بیماری بستری بود، درگذشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، ثریا قزل ایاغ از نویسندگان حوزه کودک و نوجوان درگذشت.

وی مدتی در بیمارستان به دلیل بیماری بستری بود.

ثریا قزل ایاغ متولد دی ماه 1322، نویسنده ادبیات کودک و نوجوان که عضویت شورای کتاب کودک و هیئت علمی دانشکده علوم تربیتی دانشگاه تهران بود، مدتی هم عضویت هیئت داوران جایزه هانس کریستین اندرسن را برعهده داشت.

نقش کتاب های کودکان در همسازی کودکان معلول با جریان زندگی روزمره ، فریاد مرا بشنو نوشته میلدرد تیلور، راهنمای بازی های ایران ، قصه گویی  و نمایش خلاق از دیویی چمبرز، ادبیات کودکان و نوجوانان و ترویج خواندن؛ مواد و خدمات کتابخانه برای کودکان ونوجوانان ، نوشتن برای کودکان ،از  مارگرت کلارک، پرنیان و آب؛ با لالایی تا سرزمین خواب ، لالایی ها و ترانه های نوازشی، از تولد تا سه سالگی و خواندن با کودک، از تولد تا سه سالگی از جمله کتاب های او هستند.

براساس این گزارش، محسن جوادی معاون امورفرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت درگذشت این نویسنده پیام تسلیت صادر کرد: خبر درگذشت سرکار خانم ثریا قزل ایاغ در روز ادبیات کودک، بسیاری از فعالان و علاقه مندان فرهنگ و ادبیات به ویژه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«قزل ایاغ» نویسنده حوزه کودک و نوجوان درگذشت/ تسلیت معاون فرهنگی ارشاد

«قزل ایاغ» نویسنده حوزه کودک و نوجوان درگذشت/ تسلیت معاون فرهنگی ارشاد