مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 15 فروردین 1399 ساعت 09:452020-04-03اقتصادي

500 هکتار از اراضی ورامین زیر کشت کلزا رفته است


محسن بناییان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گیاه کلزا باعث پایداری کشت محصولاتی نظیر گندم و جو می شود و لازم است که این گیاهان در تناوب با کلزا کشت شوند، کاشت این گیاه باعث حاصلخیزی خاک شده و نقش موثری در کنترل آفات و بیماری های گیاهان بازی می کند.

وی اظهار داشت: یکی از مهمترین برنامه های دولت در تأمین نیاز کشور به روغن و کنجاله، توسعه کشت دانه های روغنی به ویژه کلزا در تناوب با گندم است و شهرستان ورامین، یکی از مناطق پیشرو استان تهران در کشت این گیاه استراتژیک است و در سال زراعی جاری بیش از 500 هکتار از اراضی ورامین زیر کشت کلزا رفته است.

این مسئول خاطرنشان کرد: از مجموع 500 هکتار سطح زیر کشت کلزا، 45 هکتار از بهترین اراضی کشاورزی ورامین به منظور تولید بذر زیر کشت کلزا رفته و بذور تولیدی علاوه بر نیاز شهرستان، به سایر شهرستان ها نیز ارسال می شود.

بناییان با اشاره به این شرایط مزارع کلزا شهرستان ورامین بسیار مطلوب است اظهار کرد: کشاورزی، متأثر از عوامل طبیعی است و تولید محصولات بدون در نظر گرفتن مسائل طبیعت امکان پذیر نیست، وضعیت مناسب آب و هوایی شهرستان ورامین و بارش های مناسب باعث شده تا تمامی مزارع کلزای شهرستان از درجه کیفی بسیار مناسبی برخوردار باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

500 هکتار از اراضی ورامین زیر کشت کلزا رفته است

500 هکتار از اراضی ورامین زیر کشت کلزا رفته است