مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 15 فروردین 1399 ساعت 07:452020-04-03فرهنگي

بازی های قدیمی و درمان بی حوصلگی کرونایی


مردم مناطق مختلف کشور بهترین عامل تفریحات و سرگرمی های مفرح، سالم و سازنده ای را با بازی های سنتی و محلی خود که بخشی از میراث فرهنگی و ناملموس بشریت است، دارند و استان کرمانشاه نیز بازی های بومی و محلی مخصوص خود داشته که برگرفته از جغرافیا، اقلیم، فرهنگ و آداب و رسوم منطقه است.

امروزه باتوجه به اینکه در شرایط بحران بیماری کرونا قرار گرفته ایم و در این روزها در منزل قرنطینه شدیم، می توانیم در کنار خانواده با بازی های بومی محلی کرمانشاهی که از فرهنگ و تمدن چند هزار ساله این دیار به شمار می رود، خود را سرگرم کنیم و روحیه خود را در مقابل این بیماری افزایش دهیم چراکه بازی های بومی محلی می تواند فضای شادی را برای خانواده ها فراهم سازد.

رییس هیات ورزش های روستایی و بازی های بومی محلی استان کرمانشاه اظهارداشت: در این روزها که برای درامان ماندن از ویروس کرونا باید در خانه بمانیم، انجام بازی ها و سرگرمی های بومی یادگار روزهای نه چندان دوری است که هنوز تلویزیون و رادیو و شبکه های اجتماعی یا وجود نداشت و یا فراگیر نشده بود.

بهرام بهروش افزود: روزگاری که با چندتکه سنگ و پارچه و چند قطعه چوب ساعت ها بزرگ و کوچک سرگرم می شدند، سرگرمی های که آن قدر شیرین و جذاب بودند که خانواده ها به صورت مسابقه برگزار می کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازی های قدیمی و درمان بی حوصلگی کرونایی

بازی های قدیمی و درمان بی حوصلگی کرونایی