مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 15 فروردین 1399 ساعت 07:452020-04-03اقتصادي

موانع جهش تولید کدامند؟


یک کارشناس اقتصادی سیاست گذاری های بانک مرکزی و تشویق بخش خصوصی به سرمایه گذاری توسط دولت را در تحقق جهش تولید لازم دانست و مواردی همچون نرخ بیکاری و تورم بالا، - یک کارشناس اقتصادی سیاست گذاری های بانک مرکزی و تشویق بخش خصوصی به سرمایه گذاری توسط دولت را در تحقق جهش تولید لازم دانست و مواردی همچون نرخ بیکاری و تورم بالا، نوسانات نرخ ارز، تحریم ها، رشد اقتصادی و تولید ناخالص داخلی منفی را موانع تحقق شعار سال اعلام کرد.

کمیل طیبی در گفت وگو با ایسنا، درباره موانع تحقق جهش تولید در سال جاری اظهار کرد: با توجه به سال استثنایی 1399 و مشکلات اقتصادی همچون رشد منفی اقتصادی، تورم، شدت تحریم ها، در لیست سیاه FATA قرار گرفتن، نوسانات نرخ ارز و گسترش ویروس کرونا که در سال 1398 وجود داشت، رکود و تورم مزمن شده در سال گذشته وارد سال جاری می شود.

وی ادامه داد: علاوه بر موارد ذکر شده در بالا، تعطیلی کسب وکارها در پی شیوع کرونا تحقق درآمدهای مالیاتی را به دلیل مشکلات ایجاد شده در کسب وکارها به تاخیر می اندازد که می تواند کسری بودجه را برای دولت به همراه بیاورد.

در ادامه این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه عوامل ذکر شده تاثیرات منفی بر بخش های مختلف خرد و کلان اقتصادی خواهند داشت، گفت: مشکلات اقتصادی مذکور به صورت نرخ بیکاری و تورم بالا، کاهش سر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موانع جهش تولید کدامند؟

موانع جهش تولید کدامند؟