مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 15 فروردین 1399 ساعت 07:052020-04-03پزشكي

شبکه بهداشت آستارا در بیماریابی کرونا رتبه اول گیلان را کسب کرد


نظام عباسی روز جمعه در شبکه بهداشت و درمان آستارا اظهار کرد: نیروهای بسیج، مراقبان سلامت، بهورزان و کارکنان مراکز بهداشت در غربالگری کرونا همکاری کردند و این طرح با استفاده از سامانه بیماریابی موسوم به (سیب) در سراسر کشور اجرا می شود و در شناسایی بیماران و قطع زنجیره شیوع کرونا موثر است.

وی ادامه داد: بخشی از تجهیزات و امکانات حوزه پزشکی و درمانی آستارا با پیگیری و تلاش ها تامین شد و اکنون در این خصوص دغدغه ای وجود ندارد و کنترل ترددها، رعایت توصیه های بهداشتی، کاهش ارتباطات اجتماعی و ماندن در خانه به قطع زنجیره انتقال ویروس کمک می کند.

شبکه بهداشت و درمان آستارا با یک بیمارستان 132 تختخوابی، 6 مرکز بهداشتی، یک مرکز درمانی در بخش لوندویل، 25 خانه بهداشت و حدود 500 نیروی انسانی خدمات رسانی می کند.

ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس ها است و از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می شود و در معمولی ترین حالت، باعث سرماخوردگی می شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان سارس می شود که نشانه های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

این ویروس که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، علاوه بر 30 استان و منطقه چین، به بیش از 190 کشور از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شبکه بهداشت آستارا در بیماریابی کرونا رتبه اول گیلان را کسب کرد

شبکه بهداشت آستارا در بیماریابی کرونا رتبه اول گیلان را کسب کرد