مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 15 فروردین 1399 ساعت 05:152020-04-03اقتصادي

عربستان خواستار برگزاری نشست فوق العاده اوپک پلاس شد


عربستان خواستار برگزاری نشست فوق العاده مشترک میان کشورهای عضو و غیرعضو اوپک برای کمک به بهبود شرایط بازارهای جهانی نفت شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از رویترز، خبرگزاری دولتی عربستان سعودی (اس پی ای) اعلام کرد: عربستان سعودی روزپنجشنبه، 14 فروردین ماه خواستار برگزاری نشست فوق العاده تولیدکنندگان عضو و غیرعضو اوپک موسوم به اوپک پلاس با هدف رسیدن به توافقی عادلانه برای کمک به ثبات قیمت و بازارهای جهانی نفت خام شده است.

روند کاهشی قیمت نفت در بازارهای جهانی ناشی از تضعیف تقاضا در سایه شیوع ویروس کرونا، که پیش از نشست بی نتیجه ماه مارس اوپک پلاس به دلیل امتناع روسیه از مشارکت در توافق تعمیق کاهش تولید آغاز شده بود، بلافاصله پس از نشست بیهوده تولیدکنندگان عضو و غیرعضو اوپک شتاب گرفت تا جایی که قیمت نفت خام شاخص برنت با سقوطی شدید وارد کانال 20 دلار برای هر بشکه شد.

بی نتیجه ماندن هشتمین نشست مشترک کشورهای عضو و غیرعضو اوپک بدان معنا بود که در پایان ماه مارس کشورهای حاضر در توافقنامه همکاری (Declaration of Cooperation) متشکل از 13 تولیدکننده عضو اوپک و 10 تولیدکننده غیرعضو اوپک دیگر تعهدی به توافق کاهش تولید روزانه یک میلیون و 703 هزار بشکه ای مصوب هفتمین نشست مشترک وزارتی اوپک و غیراوپک در دسامبر 2019 ندارند و می توانند به هر مقدار که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عربستان خواستار برگزاری نشست فوق العاده اوپک پلاس شد

عربستان خواستار برگزاری نشست فوق العاده اوپک پلاس شد