مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 فروردین 1399 ساعت 09:452020-04-02اجتماعي

هشدار هواشناسی درباره فعالیت سامانه بارشی در خراسان جنوبی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازاداره کل هواشناسی استان خراسان جنوبی در این اطلاعیه آمده است: مطابق با الگوی نقشه های پیش یابی و تصاویر ماهواره هواشناسی به تدریج از امروز تا روز شنبه (16 فروردین) ضمن افزایش سرعت وزش باد گاهی گرد و خاک، افزایش ابر و رگبار و رعد و برق و در مناطق مستعد احتمال بارش تگرگ قابل پیش بینی است.

این اطلاعیه می افزاید: روز یکشنبه (17 فروردین) ناپایداری های جوی در منطقه تقویت می شود لذا وزش باد شدید سبب خیزش گرد و خاک خواهد شد و با انتقال رطوبت رگبار و رعد و برق و در برخی نقاط شرق و شمالی استان وقوع روان آب و آبگرفتگی پیش بینی می شود، در مناطق کوهپایه ای احتمال بارش تگرگ نیز وجود دارد.

منطقه اثر تقویت سامانه بارشی از روز یکشنبه اغلب مناطق استان است و در شهرستان های زیرکوه، قاینات، درمیان و نقاطی از سربیشه و بیرجند احتمال روان آب و آبگرفتگی معابر وجود دارد.

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی با پیش بینی سیلابی شدن برخی مسیل ها و برخورد صاعقه و احتمال بارش تگرگ در مناطق مرتفع، بر خودداری از سفرهای غیرضروری و رعایت قوانین و مقررات رانندگی تاکید کرد.

خودداری از قرار گرفتن در حاشیه رودخانه های فصلی و مسیل ها، پرهیز از چرای دام و دوری از صعود به ارتفاعات از دیگر توصیه های هواشناسی است و احتمال خسارت در اثر وزش باد شدید به سازه های موقت،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار هواشناسی درباره فعالیت سامانه بارشی در خراسان جنوبی

هشدار هواشناسی درباره فعالیت سامانه بارشی در خراسان جنوبی