مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 فروردین 1399 ساعت 09:152020-04-02بين الملل

اسفناج؛ یادگار چند هزار ساله ایرانیان در چین


نماینده هسته چین ایران در کشور چین روابط دو کشور و ایران و چین را متعلق به دوران قبل از میلاد مسیح (ع) و شروع این ارتباط را عمدتاً با موضوع تجارت دانست.

- ایسنا/یزد نماینده هسته چین ایران در کشور چین روابط دو کشور و ایران و چین را متعلق به دوران قبل از میلاد مسیح (ع) و شروع این ارتباط را عمدتاً با موضوع تجارت دانست.

محمدحسین اسلامی نسب در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به این که رابطه ایران و چین به دو قرن قبل از میلاد مسیح(ع) مربوط می شود، اظهار کرد: در این برهه ی زمانی ارتباط چین با ایران به طور غیر مستقیم و از طریق تجارت ابریشم چین از طریق هند به ایران آغاز شد، به طوری که جان چن یکی از تجار چینی برای اولین بار به سمت ایران حرکت کرد و اولین ارتباط مستقیم ایران و چین برقرار شد.

وی با بیان این که ایرانیان پس از گذشت دو قرن از میلاد مسیح به کشور چین رفت، افزود: دومین ارتباط رسمی بین ایران و چین در دوران ساسانیان شکل گرفت به نحوی که تجاری از ایران به سوی کشور چین حرکت کردند و اخیراً نیز در همین رابطه بیش از هزار سکه متعلق به دوران ساسانی در چین کشف شد که اکنون در موزه های این کشور نگهداری می شود.

وی با بیان این که در سلسله یوان در چین، ارتباطات بین ایران و چین بسیار تقویت و بیشتر شد، گفت: در این دوران داروهای چینی، ظروف چینی و نقاشی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اسفناج؛ یادگار چند هزار ساله ایرانیان در چین

اسفناج؛ یادگار چند هزار ساله ایرانیان در چین