مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 فروردین 1399 ساعت 09:072020-04-02اقتصادي

حبس 250 میلیارد دلار سرمایه در خانه های خالی


تعداد واحدهای مسکونی خالی در سال های اخیر در حالی روندی افزایشی داشته که کشور با کمبود سالانه 700 هزار واحد مسکونی مواجه است.

- خانه های خالی در امان نخواهند بود؛ این خبری است که به تازگی معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده و گفته در راستای همین موضوع، به زودی نظام جامع اجاره داری به زودی راه اندازی خواهد شد.

مطابق آمار سال 1395، بالغ بر 490 هزار واحد مسکونی خالی در شهر تهران وجود داشته که می تواند پذیرای یک میلیون و 617 هزار خانوار باشد.

از سوی دیگر، آمارها نشان می دهد در کل کشور حدود 2.

5 میلیون واحد مسکونی خالی وجود دارد و بنا به گفته محمودزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی، 10 درصد خانه های کشور خالی از سکنه هستند؛ خانه هایی که عباس آخوندی، وزیر پیشین راه و شهرسازی از حبس شدن سرمایه ای 250 میلیارد دلاری در آنها سخن می گفت.

ارزش نقدینگی قفل شده در خانه های خالی بیش از 2000 هزار میلیارد تومان برآورده می شود، یعنی بیشتر از حجم نقدینگی کل اقتصاد ایران.

تعداد خانه های خالی در چند سال اخیر در حالی حدود دو برابر شده که کشورمان با کمبود سالانه 700 هزار واحد مسکونی روبه رو است.

موضوع وقتی قابل تامل می شود که بدانیم بیش از 57 درصد از واحدهای مسکونی خالی از سکنه در هفت استان تهران، اصفهان، خراسان رضوی، فارس، آذربایجان شرقی، البرز و خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حبس 250 میلیارد دلار سرمایه در خانه های خالی

حبس 250 میلیارد دلار سرمایه در خانه های خالی