مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 فروردین 1399 ساعت 07:152020-04-02اقتصادي

گونه های مقاوم به خشکی در 2750 هکتار اراضی استان سمنان کاشته شد


معاون فنی منابع طبیعی استان سمنان بابیان اینکه بوته کاری و کنترل رواناب اراضی از برنامه امسال است، گفت: گونه های مقاوم به خشکی طی سال گذشته در دو هزار و 750 هکتار اراضی استان کاشته شد.

- علی اصغر جلالی در گفتگو با خبرنگار مهر ، ضمن بیان اینکه گونه های مقاوم به خشکی طی یک ساله گذشته در دو هزار و 750 هکتار اراضی استان سمنان کاشته شده است، ابراز داشت: در این خصوص مطالعات لازم برای کشت گونه های مقاوم به خشکی و کم آبی در اراضی بیابانی شهرستان های سمنان، گرمسار و شاهرود صورت گرفته است.

وی افزود: تاغ، آتریپلکس و قره داغ از جمله گیاهانی هستند که سال 98 در راستای مقابله با بیابان زایی و گرد و غبار در اراضی بیابانی شهرستان های شاهرود، دامغان، گرمسار، آرادان، سرخه، میامی و سمنان کاشته شدند.

معاون فنی اداره منابع طبیعی استان سمنان بابیان اینکه از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی 113 میلیارد ریال منابع مالی برای مقابله با بیابان زدایی در استان هزینه صرف شده است، ابراز داشت: این مبلغ برای کاشت، توسعه، مراقبت و نگهداری گونه های کشت شده در اراضی بیابانی استان اختصاص یافت.

جلالی ضمن بیان اینکه با تخصیص اعتبارات لازم بوته کاری در اراضی بیابانی سمنان، گرمسار و شاهرود آغاز می شود، در ادامه تصریح کرد: در مجموع اجرای طرح بوته کاری و کنترل رواناب در ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گونه های مقاوم به خشکی در 2750 هکتار اراضی استان سمنان کاشته شد

گونه های مقاوم به خشکی در 2750 هکتار اراضی استان سمنان کاشته شد