مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 فروردین 1399 ساعت 06:052020-04-02پزشكي

پیش بینی ابتلا به دیابت با کمک هوش مصنوعی


دانشمندان دانشگاه کانازاوا ژاپن در مطالعه اخیرشان موفق به توسعه یک الگوریتم رایانه ای مبتنی بر هوش مصنوعی شده اند که توسط آن می توانند احتمال ابتلای افراد به دیابت در آینده را پیش بینی کنند.

- دانشمندان "دانشگاه کانازاوا" ژاپن در مطالعه اخیرشان موفق به توسعه یک الگوریتم رایانه ای مبتنی بر هوش مصنوعی شده اند که توسط آن می توانند احتمال ابتلای افراد به دیابت در آینده را پیش بینی کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از دیلی میل، بنابر گزارش ها دقت این الگوریتم 95 درصد است و از فناوری یادگیری ماشین برای ارزیابی خطر ابتلای هر فرد به دیابت استفاده می کند.

اگوریتم مذکور اطلاعات پزشکی بیماران از جمله نتایج حاصل از معاینات روتین پزشکی را مورد بررسی قرار می دهد و سپس میزان خطر ابتلای افراد به این بیماری را ارزیابی می کند.

دانشمندان ژاپنی که این فناوری را توسعه داده اند اظهار کرده اند که فناوری آنها هزاران بیمار جدید مبتلا به دیابت را در یک آزمایش شناسایی کرده است.

دکتر آکیهیرو نومورا (Akihiro Nomura) از دانشکده پزشکی دانشگاه کانازاوا گفت: در حال حاضر ما روش های کافی برای پیش بینی اینکه آیا افراد سالم در آینده به دیابت مبتلا خواهند شد یا خیر نداریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی ابتلا به دیابت با کمک هوش مصنوعی

پیش بینی ابتلا به دیابت با کمک هوش مصنوعی