مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 فروردین 1399 ساعت 02:302020-04-01اقتصادي

صید ماهی از نوع چینی / تور هایی که همچنان در آب های خلیج فارس پهن هستند


گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هانا چراغی؛ اواسط سال 97 بود که زمزمه هایی از حضور کشتی های چینی و صیادان خارجی در آب های منطقه خلیج فارس به گوش رسید و به مرور این مسئله به یکی از ابهامات و دغدغه های جنوبی ها و ساحل نشینان تبدیل شد.

- صحرانشین گفته: در چارچوب کنسرسیوم های بین المللی، صیادی این کشتی ها در عمق 200 متری و فاصله 12 مایلی برای صید فانوس ماهی و ریبون فیش قابل اجراست.

این دو نمونه آبزی غیر خوراکیست و از آن ها در تولید پودر ماهی استفاده می شود و قطعا صید آن ها باعث کاهش 50 درصدی نیاز کشور به واردات پودر ماهی و صادرات آبزیان می شود؛ اما سوال های زیادی وجود دارد؛ چرا باید کشتی هایی که براساس گفته مسئولین در مالکیت ایران است، کارکنان خارجی داشته باشد و چرا نباید از صیادان بومی در این کشتی ها برای صیادی بکارگیری شود؟ دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (دفتر تحکیم وحدت) ابراز کرد: با گذشت مدتی از این ماجرا ها متوجه شدیم که این کشتی ها در اختیار عده ای آقازاده قرار دارد که بدون اهمیت دادن به اکوسیستم خلیج فارس و معیشت مردم بومی در پی صید ترال هستند و تورهایشان مثل یک جاروبرقی کف دریا را می مکد و به کشور های دیگر صادر می کنند؛ آن هم در زمانی که صیادان سنتی حق ماهی گیری ندارند و به اصطلاح در زمان دریابست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صید ماهی از نوع چینی / تور هایی که همچنان در آب های خلیج فارس پهن هستند

صید ماهی از نوع چینی / تور هایی که همچنان در آب های خلیج فارس پهن هستند