مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 فروردین 1399 ساعت 19:102020-04-01اقتصادي

عبرت های کرونا


وقتی ویروس بازارهای بورس و میادین اقتصادی را متوقف نمود، تفکرات مادی­ گرایانه سریعا میزان خسارات نجومی را با آمارهای لحظه به لحظه محاسبه و گزارش داد.

- طاهره نیارکی نوشت: ولوله و هراسی جهان را در برگرفته، موجودی میکروسکوپی و نادیدنی تا صدر خبرها صعود کرده، فرزندان آدم چنان از خطر مرگ نگرانند که به حکومت نظامی علیه این موجود می­اندیشند آن هم در سطح کلان جهانی، این همان بشری است که مقابل دستورات خداوند متعال که برای حفظ سلامتی روح و جانش نازل شده بود طغیان کرده و خود را رب اعلی دیده و با فرمول­ها  و قوانین خودساخته خویش ادعای اداره جهان دارد.

اما هم اکنون در برابر فرامین اطبا متخصص از جنس خویش نه تنها تسلیم شده بلکه متواضعانه سرخم می­کند.

رفت و آمد­ها، قیل و قال­ها و دادوستدهای مالی تا حدبالایی متوقف شده و بشر پرطمطراق به خانه­ها خزیده، از وزیر و وکیل و پرنس و پرنسس تا رییس جمهور و احزاب چنان مطیع­اند که برای مخالفت با دستور پزشکان، مجازات­های مالی تا حد زندان وضع می­کنند.

بشری که با افتخار طرح فاصله­گذاری اجتماعی را برای حفظ حیات مادی آحاد جامعه مطرح می­سازد گویا فراموش کرده که او همان بشری است که تا قبل از تهاجم کرونا در مقابل امر به معروف و نهی از منکر قدعلم کرده بود و به افرادی که در عمل به این فریضه الهی تا مرز شهاد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عبرت های کرونا

عبرت های کرونا