مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 فروردین 1399 ساعت 06:002020-03-31سياسي

لزوم بازنگری در عنوان فاصله گذاری اجتماعی/نیاز به همبستگی اجتماعی بیشتر داریم


رییس انجمن مددکاران اجتماعی ایران به لزوم بازنگری در عنوان فاصله گذاری اجتماعی اشاره کرد و گفت: در این خصوص نیاز به همبستگی اجتماعی بیشتر داریم.

- سید حسن موسوی چلک در گفت و گو با خبرنگار مهر اشاره کرد: وقتی بحرانی در هر جامعه ای ایجاد می شود نیاز به اتحاد، وحدت و همبستگی و پیوندهای اجتماعی برای خروج از بحران بیش از پیش احساس می شود.

منظور از همبستگی اجتماعی احساس مسئولیت متقابل بین چند نفر یا چند گروه که از آگاهی و اراده برخوردار باشند و شامل پیوندهای انسانی و برادری بین انسان ها به طور کلی و حتی وابستگی متقابل حیات و منافع آنها باشد است.

وی افزود: به زبان جامعه شناختی همبستگی پدیده ای را می رساند که بر پایه آن در سطح یک گروه یا یک جامعه، اعضا به یکدیگر وابسته اند و به طور متقابل نیازمند یکدیگر هستند.

ضمن این که در حوزه اجتماعی نگاهی که دورکیم به این مفهوم دارد مورد توجه قرار گرفته است.

وی معتقداست که همبستگی اجتماعی و وفاق ملی براساس ارزش ها و قواعد اخلاقی و پذیرش این ارزش ها از جانب اکثریت افراد جامعه صورت می گیرد.

موسوی چلک در ادامه بر اهمیت مشارکت عموم مردم در این زمینه تاکید کرده و گفت: این مفهوم این گونه گفته است که مردم باید قبول کنند همکاری آگاهانه و از روی میل و اراده برای رسیدن به یک هدف خاص که در این شرایط کنترل و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم بازنگری در عنوان فاصله گذاری اجتماعی/نیاز به همبستگی اجتماعی بیشتر داریم

لزوم بازنگری در عنوان فاصله گذاری اجتماعی/نیاز به همبستگی اجتماعی بیشتر داریم