مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 فروردین 1399 ساعت 21:152020-03-30اقتصادي

کرونا به پالایشگاههای نفت رسید


فهرست پالایشگاههای نفت که در پی شیوع ویروس کرونا و افت کم سابقه تقاضا برای نفت ناچار شده اند تولیدشان را کاهش دهند، رو به افزایش است.

- فهرست پالایشگاههای نفت که در پی شیوع ویروس کرونا و افت کم سابقه تقاضا برای نفت ناچار شده اند تولیدشان را کاهش دهند، رو به افزایش است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، قرنطینه سه میلیارد نفر در جهان که معادل 40 درصد از جمعیت جهان هستند، تقاضا برای سوخت را دچار افت شدیدی کرده است.

بانک آمریکایی گلدمن ساکس پیش بینی کرده که تقاضا برای نفت در هفته جاری 26 میلیون بشکه در روز کاهش پیدا می کند که معادل بیش از یک چهارم میزان تقاضا در سال 2019 است.

منابع آگاه به رویترز اظهار کردند که پالایشگاههای اروپایی در مواجهه با قرنطینه گسترده مردم این منطقه، تولیدشان را تاکنون برای آوریل حداقل 1.

3 میلیون بشکه در روز کاهش داده اند و انتظار می رود تولیدشان را کاهش بیشتری دهند.

این کاهش علاوه بر کاهش 700 تا 750 هزار بشکه در روز تولید است که پیش از این از سوی پالایشگاههای اروپایی برنامه ریزی شده بود.

در ترکیه که مصرف کننده بزرگ فرآورده های نفتی مانند سوخت جت و دیزل است، پالایشگاه توپراس میزان فعالیت تاسیسات پالایش خود در ترکیه را به دلیل افت تقاضا برای سوخت، 20 تا 50 درصد کاهش داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا به پالایشگاههای نفت رسید

کرونا به پالایشگاههای نفت رسید