مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 فروردین 1399 ساعت 07:502020-03-30اقتصادي

11 اثر منقول و غیرمنقول آذربایجان غربی ثبت ملی شدند


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی از ثبت 11 اثر منقول و غیرمنقول استان در فهرست آثار ملی خبر داد.

- جلیل جباری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه از این تعداد پنج اثر منقول شامل سرگز مفرغی حسنلو، پارچ سفالی حسنلو، کتیبه سنگی بازار خوی و کاسه سفالی کتیبه دار خوی است افزود: شش اثر ناملموس نیز شامل غذای سنتی گوزلمه، جولابافی، کشتی سنتی گولشماخ، بازی سنتی قورد قویون، جوراب جوراب و مراسم تبرک انگور است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با بیان اینکه پرونده 15 اثر دیگر در انتظار ثبت ملی قرار دارد گفت: سال گذشته حفاظت و مرمت 106 اثر فرهنگی، تاریخی انجام شد، امسال نیز کارگاه مرمت برخی از این آثار دایر بوده و در صورت تزریق اعتبارات مورد نیاز مرمت این آثار ادامه خواهد داشت.

جباری با اشاره به انجام 24 مورد انجام مطالعه و کاوش های باستان شناسی، تعیین حریم و بررسی و شناسایی مکان و محوطه تاریخی عنوان کرد: بعد از تعیین حریم دو اثر تاریخی تپه حسنلو و قلعه تاریخی بسطام اقدامات ثبت جهانی این دو اثر نیز آغاز و پرونده آنها برای ثبت به مرکز ارسال شده است.

30 دستگاه کانکس در سواحل دریاچه ارومیه نصب شد مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با اشاره احیای دریاچه ارومیه و خیل گر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

11 اثر منقول و غیرمنقول آذربایجان غربی ثبت ملی شدند

11 اثر منقول و غیرمنقول آذربایجان غربی ثبت ملی شدند