مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 فروردین 1399 ساعت 05:052020-03-30اقتصادي

انتقال روستاهای درمعرض حوادث روی خط وعده ها از منجیر تا پیت سرا


گروه استان ها: پیت سرای سوادکوه، منجیر، زرین آباد، پلطان و روستاهای دیگری در گوشه و کنار مازندران وجود دارد که سابقه جابجایی و انتقال آنان به چند دهه برمی گردد اما یا این طرح ها اجرانشده و یا ناقص اجراشده است.

بهار امسال با ریزش و سقوط سنگ در روستای پیت سرای سوادکوه، کلید خورد، روستایی که از 30 سال پیش تاکنون به دلیل در معرض خطر بودن باید جابجا می شد و عدم اجرای این طرح، فاجعه ای جدید به بار آورده است.

پیت سرا در بخش مرکزی سوادکوه قرار دارد که سرنوشت ساکنانش با فرجام منجیری ها در کجور گره خورده است، جابجایی منجیر هم سال ها روی خط وعده ها رنگ باخته است.

سقوط سنگ بزرگ 30 مترمکعبی در اول فروردین ماه در پیت سرا سبب تخریب کامل چهار واحد مسکونی، چهار واحد دامداری، تخریب پل روستا شده است.

مهدی رازجویان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه سابقه ریزش سنگ در روستای پیت سرا قبلاً نیز وجود داشته است، می گوید: این مسئله سبب شده تا در چند دهه اخیر برخی از اهالی خانه هایشان را از پای کوه به آن سوی خیابان که خطر کمتری دارد، منتقل کنند.

وی با اشاره به بازدید میدانی از روستای پیت سرای سوادکوه و منطقه دچار ریزش سنگ ادامه داد: تخته سنگ بزرگ براثر هوازدگی دچار رانش و ریزش و منجر به بروز خسارت شد و اح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقال روستاهای درمعرض حوادث روی خط وعده ها از منجیر تا پیت سرا

انتقال روستاهای درمعرض حوادث روی خط وعده ها از منجیر تا پیت سرا