مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 فروردین 1399 ساعت 04:502020-03-30سياسي

بازی و سرگرمی در ایام قرنطینه به سبک اهالی جاجرم!


شیوع کرونا و قرنطینه خانگی مردم برای شکست حلقه انتقال این بیماری تاکنون چندین هفته به طول انجامیده و بازی های محلی و سنتی می تواند ازجمله راه هایی بری سرگرم شدن در این روزها برای اهالی خانواده ها باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از جاجرم با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و استان  و تأکیدات برای در خانه ماندن قطعاً برنامه ریزی ها در منزل تغییر کرده است و حال که به دوره قرنطینه و ماندن در خانه رسیده ایم، قطعاً به دنبال راه های مختلفی برای سرگرم شدن و گذراندن این زمان سخت می گردیم.

علاوه بر مطالعه کتاب، تماشای فیلم می توانیم از این فرصت برای بازی و سرگرمی  نیز استفاده کنیم که بازی هایی  ازجمله شطرنج، پانتومیم، دارت، اسم و فامیل و بازی های فکری دیگر ازجمله سرگرمی های درون منزل محسوب می شود اما بازی هایی نیز  درگذشته در بین خانواده ها مرسوم بوده و امروزه باوجود تلفن های همراه کمتر  به آن توجه می شود.

کچی بزی مهدی میرابی، کارشناس مردم شناسی هنر دراین باره می گوید: یکی از بازی های سنتی، قدیمی و خانگی در خانواده های جاجرمی بازی کچه بزی یا کچی بزی به زبان جاجرمی است.

اگرچه این بازی ویژه شب های بلند زمستان خصوصاً شب یلداست اما بازی مناسبی برای این ایام است  که باعث می شود اعضای خانواده در خانه بمانند و سرگرم بازی شود البته این ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازی و سرگرمی در ایام قرنطینه به سبک اهالی جاجرم!

بازی و سرگرمی در ایام قرنطینه به سبک اهالی جاجرم!