مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 فروردین 1399 ساعت 03:552020-03-30اجتماعي

سورنای کرونا در روستاهای قزوین


با ورود ویروس کرونا به روستاها، رنگ و بوی دهستان ها تغییر کرده است؛ به جای بوی خاک و کاهگل و صدای شب نشینان روستایی که کوچه باغ آبادی ها را پر می کرد، اکنون محلول های ضدعفونی کننده، خانه نشینی و استفاده از ماسک و دستکش جای پای تازه ای باز کرده است.

واقعیت این است که روستاها به لحاظ داشتن جمعیت مسن و نداشتن زیرساخت های بهداشتی مطابق با آنچه که در شهرها وجود دارد، باید بیش از پیش مورد مراقب و حفاظت از این ویروس قرار گیرند.

استان قزوین با دارا بودن 824 روستا و 630 دهیاری (194 روستا فاقد دهیاری است) جمعیتی معادل 336 هزار و 904 نفر را درون خود جای داده که اگر تحت مراقبت و اقدامات بهداشتی در قبال کرونا قرار نگیرد، می تواند 25 درصد جمعیت استان را درگیر این بیماری کند.

اگرچه برای هر روستا در استان قزوین حداقل یک میلیون تومان اعتبار تخصیص داده شده تا اقدامات لازم برای پیشگیری از بیماری با جدیت پیگیری شود، اما درگیر شدن 18 درصد روستاها و فوت کمتر از 10 روستایی، نشان می دهد که جمعیت ساکن در این مناطق هنوز درگیر این ویروس مهلک هستند.

علی فرخ زاد معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین نیز چندی پیش گفته بود که برخی از روستاهای استان در کانون آسیب پذیری ویروس کرونا قرار داشته و باید مورد توجه جدی قرار گیرند؛ در همین راستا به شهرداری ها و دهیاری ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سورنای کرونا در روستاهای قزوین

سورنای کرونا در روستاهای قزوین