مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 فروردین 1399 ساعت 03:062020-03-29حوادث

970 شکارچی متخلف پارسال در خراسان رضوی بازداشت شدند


تورج همتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان طی گشت های مستمر در مناطق و زیستگاه های استان این شکارچیان غیر مجاز را شناسایی و دستگیر و در قالب 741 پرونده به مراجع قانونی سپردند.

وی با بیان این که از این متخلفان تعداد 208 قبضه اسلحه کشف شده است ادامه داد: از این تعداد کشف اسلحه دو قبضه اسلحه جنگی و 42 قبضه اسلحه غیر قانونی بوده است همچنین چهار هزار و 400 عدد انواع فشنگ نیز از متهمان طی بازه زمانی یاد شده کشف و ضبط شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: این متخلفان 161 راس پستاندار وحشی از قبیل قوچ و میش، آهو و کل و بز وحشی و گراز و 456 قطعه انواع پرندگان وحشی از قبیل کبک، باقرقره، قرقاول چکاوک، کبوتر و مرغابی را از چرخه طبیعت استان حذف کرده اند.

همتی افزود: پایش مستمر پرنده فروشی ها، جمعه بازارها و دیگر مراکز عرضه و فروش پرندگان منجر به کشف قریب به 900 مورد اجزاء انواع جانوران و نیز پرندگان وحشی زنده و تاکسیدرمی شده است .

وی همچنین به 83 مورد پیشگیری از جرایم شکار و صید اشاره کرد و ادامه داد: متخلفان به جرم شروع به شکار به مراجع قضایی معرفی شده اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: هفت بهله بالابان و 6 بهله دلیجه از جمله پرندگان شکاری ارزشمند مکشوفه از سه گروه صیاد بین المللی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

970 شکارچی متخلف پارسال در خراسان رضوی بازداشت شدند

970 شکارچی متخلف پارسال در خراسان رضوی بازداشت شدند