مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 فروردین 1399 ساعت 00:402020-03-29اقتصادي

آمار های ناهماهنگ شاغلین کشور/کارآفرینی راه برون رفت از بحران بیکاری


گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو زندگی زنجیره ای از اتفاقات به هم پیوسته است، انسان از روزی که به دنیا می آید به دنبال تکامل است، از بستر خانواده آموختن را آغاز می کند و در دوران تحصیل علوم جدید را فرا می گیرد.

- ما در کشوری جوان زندگی می کنیم، جوانانی که عملکردشان ثابت کرده امروزه در حوزه های مختلف علمی حرف های بسیاری برای گفتن دارند؛ و این یعنی نیروی انسانی کارآمد به میزان لازم در کشور برای توسعه همه جانبه وجود دارد.

مسئله ای که بسیاری از کشور های جهان را با چالش مواجه کرده است.

با رصد اخبار و آمار به سادگی درخواهیم یافت کشور های توسعه یافته راه توسعه را در شکوفایی اقتصادی می بینند و و نیروی انسانی بازوی اصلی این توسعه به شمار می رود.

متاسفانه با وجود این ظرفیت گسترده و عظیم در کشور، بی برنامگی و عدم مدیریت صحیح برای ایجاد اشتغال در دهه های گذشته موجب شده تا بر اساس آمار های منتشره در حال حاضر بیش از سه میلیون بیکار در کشور باشد و تقریبا سالیانه 800 هزار نیروی متقاضی کار جدید نیز به این آمار اضافه خواهد شد و از آنجا که بیشتر بیکاران جامعه جوان و تحصیلکرده دانشگاهی هستند در نتیجه باید دولت شرایطی را فراهم کند تا فرصت ها شغلی مناسب برای جمعیت دو برابری فارغ التحصیلان دانشگاه نسبت به بی سوادان ایجاد شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمار های ناهماهنگ شاغلین کشور/کارآفرینی راه برون رفت از بحران بیکاری

آمار های ناهماهنگ شاغلین کشور/کارآفرینی راه برون رفت از بحران بیکاری