مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 فروردین 1399 ساعت 21:352020-03-29سياسي

چهل حدیث نورانی از امام سجاد(ع)


علاوه بر کتاب گرانقدر صحیفه سجادیه که مشتمل بر دعاهای امام سجاد علیه السلام در زمینه های مختلف است، از آن حضرت احادیث شریفی نیز به یادگار مانده است که راهگشای دنیا و عقبای ماست.

- امام چهارم شیعیان حضرت امام علی بن الحسین، امام سجاد علیه السلام در پنجم شعبان به دنیا آمدند که به مناسبت ولادت آن بزرگوار چهل حدیث از فرموده های ایشان برای استفاده مخاطبان منتشر می شود: إنَّ الْمَعْرِفَهَ، وَکَمالَ دینِ الْمُسْلِمِ تَرْکُهُ الْکَلامَ فیما لایُغْنیهِ، وَقِلَّهُ ریائِهِ، وَحِلْمُهُ، وَصَبْرُهُ، وَحُسْنُ خُلْقِهِ ؛(1) همانا معرفت و کمال دین مسلمان، در گرو رهاکردن سخنان و حرف هایی است که به حال او و دیگران سودی ندارد.

و از ریا و خودنمایی دوری کردن، در برابر مشکلات زندگی بردبار و شکیبا بودن و دارای اخلاق پسندیده و نیک سیرت بودن است.

مَنْ لَمْ یَکُنْ عَقْلُهُ أکْمَلَ ما فیهِ، کانَ هَلاکُهُ مِنْ أیْسَرِ ما فیهِ ؛(2) کسی که بینش و عقل خود را به کمال نرساند و در رُکود فکری و فرهنگی به سر برد ـ به سادگی در هلاکت و گمراهی و سقوط قرار خواهد گرفت.

عَجَباً کُلّ الْعَجَبِ لِمَنْ عَمِلَ لِدارِ الْفَناءِ وَتَرَکَ دارَ الْبقاء ؛(3) بسیار عجیب است از کسانی که برای این دنیای زودگذر و فانی کار می کنند و خون دل می خورند ولی آخرت را که باقی و اب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چهل حدیث نورانی از امام سجاد(ع)

چهل حدیث نورانی از امام سجاد(ع)