مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 فروردین 1399 ساعت 11:062020-03-29پزشكي

50 درصد مردم یزد علیه کرونا غربالگری شدند


محمدرضا میرجلیلی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به شناسایی و غربالگری مبتلایان به کرونا در استان یزد اظهار داشت: تاکنون با 486 هزار نفر از هم استانی ها از طریق سامانه 4030 تماس گرفته شده است.

وی ادامه داد: در بررسی های انجام شده، 60 درصد مردم مشکلی نداشتند، به 35 درصد از افراد یزد با توجه به علائم، مراقبت در منزل توصیه شد و پنج درصد از هم استانی ها برای بررسی های بیشتر به مراکز درمانی ارجاع داده شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به سامانه خوداظهاری وزارت بهداشت افزود: 122 هزار نفر از مردم یزد به این سامانه مراجعه کرده و 78 درصد از افراد نیازمند به بررسی های بیشتر، توسط همکاران بهداشتی تحت پیگیری قرار گرفته اند.

میرجلیلی تصریح کرد: همچنین 22 تیم چهار نفره اضطرار شامل پزشک، کارشناس بیماری ها، کارشناس بهداشت محیط و راننده در سطح مراکز بهداشت شهرستان ها تشکیل و آموزش های لازم را به اطرافیان بیماران بستری و مشکوک کرونایی و خانواده فوتی ها، با حضور در محل سکونت فرد ارائه می دهند.

وی با اشاره به آمادگی تمام بیمارستان های استان در پذیرش بیماران کرونایی افزود: در حال حاضر 16 بیمارستان با 720 تخت عفونی و 120 تخت در بخش آی سی یو به بیماران کووید 19 اختصاص داده شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

50 درصد مردم یزد علیه کرونا غربالگری شدند

50 درصد مردم یزد علیه کرونا غربالگری شدند