مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 فروردین 1399 ساعت 09:562020-03-29اقتصادي

مشارکت بخش خصوصی در ایجاد مراکز تولید و عرضه صنایع دستی در اردبیل


ناصر محمودی روز یکشنبه اظهارداشت: با توجه به پتانسیل های بالای توسعه صنایع دستی در شهرهای خلخال، گرمی، عنبران و نمین این اداره کل در سال های گذشته اقدام به احداث ساختمان هایی برای ایجاد نمایشگاه و برگزاری کارگاه های آموزشی کرده است.

وی افزود: پارسال نیز اقدام به ساماندهی این ساختمان ها و تکمیل نواقص آن ها شد و با فعالان بخش خصوصی برای ایجاد مراکز تولید و عرضه محصولات توافق هایی حاصل شده است.

او تشریح کرد: اردبیل از استان های شناخته شده در تولید بافته های داری در کشور بوده و شهرستان های نمین و شهر عنبران قطب تولید گلیم در کشور هستند که سالیانه صادرات قابل توجهی به کشورهای اروپایی دارند.

او گفت: شهرستان خلخال هم قطب تولید جاجیم بوده و ورنی مغان نیز سال گذشته موفق به دریافت نشان بین المللی جغرافیایی شد که از تولیدات عشایر شاهسون در شمال استان است.

محمودی افزود: مشارکت بخش خصوصی در این حوزه می تواند نقش مهمی در توسعه صنایع دستی در این شهرستان ها داشته باشد و برای فعالان این حوزه حمایت های ویژه ای در نظر گرفته شده است.

اردبیل از استان های برجسته در زمینه صنایع دستی در ایران محسوب می شود و دستان هنرمندان در هر منطقه از این استان از گذشته های دور کالاها و آثار ارزشمند در این زمینه خلق می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشارکت بخش خصوصی در ایجاد مراکز تولید و عرضه صنایع دستی در اردبیل

مشارکت بخش خصوصی در ایجاد مراکز تولید و عرضه صنایع دستی در اردبیل