مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 فروردین 1399 ساعت 07:162020-03-29اقتصادي

مایه کوبی 6111 هزار راس دام سنگین علیه «لمپی اسکین» در اشنویه


عباس شیخ رشیدی روزیکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح با مشارکت یک گروه دامپزشکی بخش خصوصی و یک اکیپ بخش دولتی طی بهمن و اسفندماه سال گذشته در این شهرستان اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه دام های مراکز پرورش دام صنعتی و سنتی (روستایی) این شهرستان در اجرای این طرح مایه کوبی شد، اضافه کرد: مایه کوبی هر واحد دامداری با استفاده از یک سرسوزن انجام و در صورت مشهود بودن هر نوع بیماری در هر دام، سرسوزن آن عوض می شود.

وی با قدردانی از همراهی و همکاری خوب دامداران این شهرستان برای اجرای موفق این طرح افزود: هر سال مایه کوبی دام های سنگین علیه این بیماری که به شدت واگیردار است؛ برای واکسینه کردن دام ها قبل شروع فصل گرما و جلوگیری از انتقال آن به وسیله حشرات انجام می شود.

شیخ رشیدی از دامداران خواست برای جلوگیری از شیوع بیماری دامی، از وارد کردن دام تازه، قبل از انجام مایه کوبی و معاینه دام به مجموعه دامداری خود خودداری کنند و صورت هرگونه بروز بیماری در بین دام ها می توانند با شماره تلفن 44625710 با شبکه دامپزشکی اشنویه تماس بگیرند.

وی با اشاره به اینکه این طرح همزمان با طرح مایه کوبی دام های سنگین علیه بیماری تب مالت انجام شد، گفت: در این طرح نیز هشت هزار راس دام سنگین در این شهرستان به صورت رایگان علیه بیماری تب مالت (برسلو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مایه کوبی 6111 هزار راس دام سنگین علیه «لمپی اسکین» در اشنویه

مایه کوبی 6111 هزار راس دام سنگین علیه «لمپی اسکین» در اشنویه