مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 فروردین 1399 ساعت 19:552020-03-28سياسي

جایگاه کشاورزی بیولوژیک در ایران


یک استاد دانشگاه تبریز با اشاره به تاریخچه ظهور و توسعه علم بیوتکنولوژی در جهان، گفت: با وجود این که کشاورزی بیولوژیکی نقش مهمی را در شرایط کنونی جهان ایفا می کند اما تاکنون از توانمندی های بالقوه و بالفعل کشور در این حوزه استفاده نشده و با این روند نیز .

- ایسنا/آذربایجان شرقی یک استاد دانشگاه تبریز با اشاره به تاریخچه ظهور و توسعه علم بیوتکنولوژی در جهان، گفت: با وجود این که کشاورزی بیولوژیکی نقش مهمی را در شرایط کنونی جهان ایفا می کند اما تاکنون از توانمندی های بالقوه و بالفعل کشور در این حوزه استفاده نشده و با این روند نیز آینده خوبی برای کشاورزی بیولوژیک ایران قابل تصور نیست.

بهرام باغبان در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به غفلت شدید کشور در خصوص توسعه همگون بیوتکنولوژی در جهان، افزود: در بحران هایی چون شیوع جهانی کووید 19 که هنوز کسی از پشت پرده آن اطلاع دقیق ندارد، می بینیم که ملاک مواجهه با چنین تهدیدهایی تنها از طریق حوزه های بیوتکنولوژی در زمینه تولید و تامین دارو و غذای سالم و عاری از هر تهدید است.

وی در خصوص تاریخچه پیدایش علم بیوتکنولوژی یا زیست فناوری در جهان، گفت: بیوتکنولوژی به مفهوم فعلی و رایج، بعد از معرفی توانمندی های تکنولوژی rDNA یا فناوری DNA نوترکیب (شاخه ای از ژنتیک) در سال 1971، در تمامی شاخه های علوم م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جایگاه کشاورزی بیولوژیک در ایران

جایگاه کشاورزی بیولوژیک در ایران