مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 فروردین 1399 ساعت 10:152020-03-28پزشكي

اقدامات مهم ستاد کنترل کرونا در دانشگاه فردوسی مشهد


با توجه به شیوع بیماری کرونا، دانشگاه فردوسی مشهد با تشکیل کارگروه هایی اقدام به کنترل و پیشگیری از شیوع این بیماری کرد.

  - بیشتر از یک ماه است که کارگروه تولید کیت تشخیص بیماری در دانشگاه فردوسی مشهد می کوشد تا با فناوری های مولکولی و بیوشیمیایی، روش های جدید، آسان، سریع و ارزان تری برای تشخیص این بیماری ابداع کند.

تشکیل کارگروه تحلیل علمی آمار و اطلاعات مرتبط با بیماری، دانشگاه فردوسی مشهد با توجه به ظرفیت علمی بالا در حوزه های مختلف، اقداماتی جهت مستندسازی و مدیریت گردآوری و تحلیل آمارها و اطلاعات مربوط به بیماری و ارائه گزارش های علمی آغاز کرده و آمادگی خود را نیز برای تقبل رسمی این مسئولیت به استانداری خراسان رضوی اعلام نموده است.

تشکیل کارگروه تولید و بهینه سازی مواد ضدعفونی کننده 5، واحد فناور مستقر در مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه فردوسی مشهد با استفاده از فورمولاسیون های معتبر استاندارد و مورد تایید سازمان بهداشت جهانی مبادرت به تولید مواد ضد عفونی کننده سطوح و دست نموده اند.

علاوه بر این اقداماتی در راستای تولید الکل از ملاس نیز با محوریت دانشکده مهندسی دانشگاه آغاز شده و ادامه دارد.

تشکیل کارگروه آینده پژوهی، نظر به اینکه مسئله و بحران ناشی از بیماری کرونا دارای ابعاد گسترده ای بوده و تبعات آن در آیند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقدامات مهم ستاد کنترل کرونا در دانشگاه فردوسی مشهد

اقدامات مهم ستاد کنترل کرونا در دانشگاه فردوسی مشهد