مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 فروردین 1399 ساعت 07:452020-03-28اجتماعي

اخطاریه هواشناسی هرمزگان درباره بارش های سیلابی و طغیان رودخانه ها


هواشناسی هرمزگان در اخطاریه ای از آغاز فعالیت سامانه بارشی در سراسر استان از اواخر وقت امروز شنبه خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرعباس، اداره کل هواشناسی هرمزگان با صدور اخطاریه ای از فعالیت سامانه بارشی از اواخر وقت امشب شنبه 9 فروردین ماه در سراسر این استان خبر داده است.

در این اخطاریه آمده است: بررسی نقشه های هواشناسی بیانگر تقویت سامانه بارشی برروی استان های جنوبی کشور از اواخر روز شنبه 9 فروردین ماه تا  دوشنبه 11 فروردین ماه است که سبب تشدید  ناپایداری های جوی و دریایی در سطح استان هرمزگان خواهد شد.

وقوع رگبارمتوسط تا نسبتا شدید باران و رعد وبرق، گاهی همراه با بارش تگرگ پیش بینی می شود و میزان بارش ها 30 تا 70 میلیمتر در غرب تا شمال شرق و 15 تا 30 میلیمتر در مرکز تا جنوب شرق و به صورت محلی احتمال بارش بیش از مقادیر ذکر شده ، همراه با وزش باد نسبتاً شدید (45-60 کیلومتر در ساعت) در مناطق دریایی استان و مواج شدن دریا تا ارتفاع موج 200 سانتیمتر از جمله فعالیت های این سامانه است.

 غالب نقاط استان بویژه مناطق شمالی و غربی تحت تاثیر این سامانه قرار خواهد گرفت که آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه های فصلی ( با توجه به حجم قابل ملاحظه بارش و رواناب های استان های همجوار)، افزایش لحظه ای سرعت وزش باد، مواج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اخطاریه هواشناسی هرمزگان درباره بارش های سیلابی و طغیان رودخانه ها

اخطاریه هواشناسی هرمزگان درباره بارش های سیلابی و طغیان رودخانه ها