مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 فروردین 1399 ساعت 06:252020-03-28اجتماعي

خزان حیات وحش در بهار طبیعت/ زنده گیری نوزادان وحوش ممنوع است


مدیر کل محیط زیست خراسان جنوبی گفت: برخی افراد سودجو و متخلف در فصل بهار اقدام به زنده گیری نوزادان حیوانات وحشی می کنند که خسارت های جبران ناپذیری به طبیعت وارد می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حسن اکبری صبح شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: هرساله با شروع فصل بهار زاد و ولد حیوانات وحشی آغاز می شود و زیر چتر حمایت و حفاظت محیط بانان حفاظت محیط زیست به زندگی خود ادامه می دهند.

وی از تولد اولین بره های قوچ و میش در سال 1399 در استان خبر داد و افزود: زنده گیری نوزادان حیات وحش از جمله تخلفات زیست محیطی بوده که بعضی از افراد سهواً یا از روی عمد به این اقدام روی می آورند.

اکبری اظهار کرد: برخی افراد سودجو و متخلف در فصل بهار اقدام به زنده گیری نوزادان حیوانات وحشی می کنند که خسارت های جبران ناپذیری به طبیعت وارد می کنند چراکه حذف یک گونه جانوری از طبیعت که سال ها می تواند زادآوری داشته باشد، قطعاً در ادامه نسل خلل ایجاد خواهد کرد.

مدیرکل محیط زیست خراسان جنوبی ادامه داد: نوزادان حیات وحش زنده گیری شده حتی در صورت کشف و باز پس گیری از متخلفان به دلیل تغذیه دستی، انس با انسان و عدم آموزش مهارت های لازم برای زندگی در طبیعت، قابلیت بازگشت به عرصه های طبیعی را ندارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خزان حیات وحش در بهار طبیعت/ زنده گیری نوزادان وحوش ممنوع است

خزان حیات وحش در بهار طبیعت/ زنده گیری نوزادان وحوش ممنوع است