مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 فروردین 1399 ساعت 05:052020-03-28پزشكي

شناسایی سریع بیماران در مهار کرونا تاثیرگذار است


دکتر حسن ایلانلو روز شنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: میزان مرگ و میر کرونا در برخی از کشورها بالای 10 درصد است اما در برخی دیگر زیر 6 درصد می باشد و علت مرگ و میر بالا ناشی از بی توجهی به بیماران مشکوک یا دارای علائم اولیه کرونا است.

اگر بیماران مشکوک در همان روزهای نخست شناسایی و به صورت سرپایی درمان شوند ، کرونا به راحتی قابل کنترل خواهد بود و میزان مرگ و میر به پایین ترین سطح خواهد آمد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت : بر همین اساس استان البرز در زمینه شناسایی افراد مشکوک و تشخیص سریع کرونا در کشور پیشگام است.

در روزهای نخست شیوع کرونا برخی روزها تعداد مرگ و میر به حدود 15 نفر رسید اما اکنون به حدود سه نفر کاهش یافته است.

وی ادامه داد: روزانه یکصد مورد آزمایش کرونا در استان البرز انجام می شود و همین امر باعث شده تا میزان مرگ و میر بیماران کرونایی نسبت به روزهای نخست شیوع این بیماری به سطح پایینی برسد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز ، علت بالا بودن میزان مرگ و میر براثر کرونا در برخی استان های کشور بالا را ناشی از محدودیت امکانات برای تشخیص سریع این بیماری دانست و گفت : در بیشتر استان های کشور روزانه کمتر از 30 مورد تشخیص کرونا انجام می شود و این امر در گسترش شیوع کرونا و افزایش مخاطرات آن تاثیر د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی سریع بیماران در مهار کرونا تاثیرگذار است

شناسایی سریع بیماران در مهار کرونا تاثیرگذار است