مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 8 فروردین 1399 ساعت 09:352020-03-27اقتصادي

دنبال برداشته شدن محدودیتهای ارزی هستیم / پیگیری ها تاکنون موثر بوده است


رییس کل بانک مرکزی در پاسخ به این شبهه که ایران دنبال دریافت پول نقد است نه خرید دارو و تجهیزات پزشکی، گفت: ما به دنبال برداشتن محدودیت های ارزی برای خرید تجهیزات هستیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، عبدالناصر همتی در یادداشت اینستاگرامی با اشاره به تحت فشار بودن زندگی اقتصادی مردم در این روزها در پی شیوع ویروس کرونا به دلیل فشار تحریم های ظالمانه گفت: از این رو زندگی مردم نیازمند پشتیبانی و تلاش جدی و فوری مسئولان است.

رییس کل بانک مرکزی در این یادداشت آورده است: بانک مرکزی در ادامه رویکرد فعال و پشتیبانی وزارت امورخارجه، تمام توان خود را برای تأمین منابع ارزی مورد نیاز کشور از محل منابع متعلق به ایران برای خرید دارو، تجهیزات پزشکی و کمک ها انسان دوستانه بکار بسته است.

همتی در این یادداشت تلاش دولت برای دسترسی به تأمین مالی از طریق صندوق بین المللی پول به عنوان حق قانونی ایران را یادآور شده و آورده است: آزادسازی منابع ارزی بانک مرکزی ایران که به ناحق و با اعمال فشار دولت آمریکا مسدود شده در همین راستا تعریف شده است.

به گفته رییس کل بانک مرکزی پیگیری ها هم در خصوص آزادسازی منابع ایران در دیگر کشورها و هم دریافت وام از صندوق بین المللی پول ادامه دارد و تاکنون روند مثبتی داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دنبال برداشته شدن محدودیتهای ارزی هستیم / پیگیری ها تاکنون موثر بوده است

دنبال برداشته شدن محدودیتهای ارزی هستیم / پیگیری ها تاکنون موثر بوده است