مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 8 فروردین 1399 ساعت 04:252020-03-27بين الملل

استانداری نینوی خروج نظامیان آمریکا از پایگاه «القیاره» را تکذیب کرد


مشاور استاندار نینوی خبر داد که بر خلاف ادعای آمریکایی ها مبنی بر خروج از پایگاه هوایی «القیاره» در نینوی، فقط عملیات جایگزین کردن نیروهای آمریکایی صورت گرفته است، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، نظامیان تروریست آمریکایی پنجشنبه (روز گذشته) مدعی شدند که از پایگاه القیاره در استان نینوی (شمال عراق) خارج شدند.

علی خضیر مشاور استاندار نینوی تأکید کرد که آنچه در پایگاه هوایی القیاره در استان نینوی رخ داد، عملیات جایگزین کردن نیروها بود، نه بیشتر .

خضیر به پایگاه خبری المعلومه گفت که نیروهای آمریکایی به خاطر ملاحظات بسیاری، هرگز از استان [نینوی] خارج نخواهند شد که مهمترین آن، نزدیکی استان به کردستان، صلاح الدین، الانبار و مرزهای سوریه است .

وی بر این باور است، آمریکایی ها امنیت این پایگاه را تأمین کردند و آن را یک مکان راهبردی در این منطقه از عراق می دانند.

این مسئول عراقی، تصریح کرد: دولت عراق، به خوبی اطلاع داشت که این، عملیات جایگزینی نیروهاست، نه عملیات تحویل [پایگاه] به همین دلیل، باید واقعیت را برای افکار عمومی روشن سازد .

در همین ارتباط، یک منبع امنیتی عراقی روز گذشته گفت که نیروهای تروریست آمریکایی که از سال ها پیش در پایگاه القیاره مستقر بودند، از این پایگاه خارج و به پایگاهی دیگر در عراق منتقل شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استانداری نینوی خروج نظامیان آمریکا از پایگاه «القیاره» را تکذیب کرد

استانداری نینوی خروج نظامیان آمریکا از پایگاه «القیاره» را تکذیب کرد