مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 فروردین 1399 ساعت 14:352020-03-26اجتماعي

هشدار رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی نسبت به شیوع آفت در تاکستان ها


عبدالله یوسفی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا از تاکداران استان خواست تا به توصیه های کارشناسان توجه کنند و گفت: باغداران سمپاشی به موقع را انجام دهند.

وی با بیان اینکه هم اکنون دمای هوای استان بالا نیست افزود: اما با توجه به بالا رفتن دما احتمال شیوع گسترده این آفت وجود دارد که کشاورزان از هم اکنون باید تمام تمهیدات لازم را بیندیشند و توصیه های کارشناسان و تجربیات سال های گذشته را جدی بگیرند.

در سال 95 آفت سفیدک داخلی به 40 درصد تاکستان های خراسان شمالی خسارت وارد کرد که این میزان خسارت 810 میلیارد ریال برآورد شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: به منظور جلوگیری از این افت در سطح تاکستان ها کشاورزان باید یک تا دو نوبت سم پاشی کنند.

وی با بیان اینکه تاکداران به محض مشاهده این بیماری، بلافاصله مبارزه شیمیایی را آغاز کنند افزود: این بیماری به علت رطوبت بالا شیوع پیدا می کند که باغداران باید اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند.

یوسفی با بیان اینکه تاکنون در خصوص این آفت هیچ گزارشی داده نشده است گفت: تاکداران باید بحث بهداشت باغ را بسیار رعایت کنند، وسایل های مورد نیاز در این فصل را از یک درخت به درخت دیگر ضد عفونی کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی نسبت به شیوع آفت در تاکستان ها

هشدار رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی نسبت به شیوع آفت در تاکستان ها