مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 فروردین 1399 ساعت 14:052020-03-26اقتصادي

117 میلیارد ریال اعتبار برای مرمت بناهای تاریخی هرمزگان اختصاص یافت


مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان روز پنجشنبه در گفت و گو ایرنا اظهار داشت: این مبلغ به تدریج از دی ماه سال گذشته به این استان اختصاص یافته و تا قبل از پایان سال مالی دولت باید نسبت به استفاده از آن در طرح های پژوهشی و عملیاتی مرمت آثار و بناهای تاریخی این استان استفاده شود.

رضا برومند ادامه داد: 109 میلیارد ریال از مبلغ یاد شده صرف عملیات مرمت و بقیه برای مطالعه مرمت آثار تاریخی یاد شده باید هزینه شود.

وی یادآور شد: بناهای تاریخی که اعتبار یاد شده برای مرمت آنها هزینه می شود شامل بافت های تاریخی کنگ، لافت و بستک، قلعه پرتغالی های جزیره هرمز، قلعه پرتغالی های جزیره لارک، دوگنبدان کوخرد، قلعه هزاره میناب، کاروانسرای تقی خانی بندرخمیر و معبدهندوها در بندرعباس است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان اشاره کرد: بناهای تاریخی به عنوان میراث ارزشمند گذشته و نشانه های هویتی مردم ساکن در این منطقه علاوه بر جذب گردشگران و رونق اقتصادی به عنوان آثاری ارزشمند برای مطالعه های تاریخی و فرهنگی محسوب می شوند که باید از آنها به درستی حفاظت شود و این نیز جزو وظایف این اداره کل است.

وی گفت: علاوه بر سازمان های رسمی دولتی مردم استان ها، شهرها و نواحی دارای آثار تاریخی هم باید نسبت به حفظ تاریخ و فرهنگ خود ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

117 میلیارد ریال اعتبار برای مرمت بناهای تاریخی هرمزگان اختصاص یافت

117 میلیارد ریال اعتبار برای مرمت بناهای تاریخی هرمزگان اختصاص یافت