مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 فروردین 1399 ساعت 07:452020-03-26سياسي

سهم ستاره موسیقی یونان از خاطرات دهه 60 سیما/ آرامش قبل از اخبار!


بریده ای از قطعه موسیقایی «حیات وحش» اثر درخشان ونجلیس آهنگساز یونانی، حالا یادآور لحظات آرامش بخشی است که سال ها در انتظار شنیدن آخرین خبرهای ایران و جهان پشت سر گذاشتیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، قطعه موسیقی انتظار قبل از شروع اخبار سراسری شبکه های مختلف رادیو و تلویزیون در دهه های شصت و هفتاد، این روزها یادآور تیک تاک آرامش بخش منتهی به آغاز اخبار در آن سال های ملتهب اما خاطره ساز است.

این موسیقی شاید از آرامش بخش ترین و جذاب ترین ملودی هایی بود که در سال هایی که کشور درگیر التهابات و اضطراب های ناشی از دوران هشت ساله دفاع مقدس بود، چند ثانیه مانده به شروع اخبار بیننده را به حضور در فضای آرام دعوت می کرد تا به نوعی مقدمه ورود او به بخش اخبار روزانه باشد.

خبرهایی که اغلب آن ها ملهم از شرایط دشوار روزهایی بود که بوی حماسه و باروت می داد.

شاید امزوز شنیدن این قطعه موسیقی روی تصویر ثابت دکل فرستنده معروف قرمز و سفید سازمان صدا و سیما که هنوز در مسیر منتهی به استودیوهای شبکه های خبر و جام جم وجود دارد و تنها عنصر محرک آن حرکت عقربه های ثانیه شمار برای آغاز اخبار بود، برای نسل جدید ملال آور، بی هیجان و بسیار عادی جلوه کند اما در سال هایی نه چندان دور حکم نوای انتظار برای اطلاع از داغ ترین خبرها و تحولات روز ایران و جهان را داش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهم ستاره موسیقی یونان از خاطرات دهه 60 سیما/ آرامش قبل از اخبار!

سهم ستاره موسیقی یونان از خاطرات دهه 60 سیما/ آرامش قبل از اخبار!