مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 فروردین 1399 ساعت 06:552020-03-26ورزشي

انجام بازی های قدیمی سرگرمی روزهای کرونایی


بهرام بهروش روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: در این روزها که برای درامان ماندن از ویروس کرونا باید در خانه بمانیم، انجام بازی ها و سرگرمی های بومی یادگار روزهای نه چندان دوری است که هنوز تلویزیون و رادیو و شبکه های اجتماعی یا وجود نداشت و یا فراگیر نشده بود.

او افزود: روزگاری که با چند تکه سنگ و پارچه و چند قطعه چوب ساعت ها بزرگ و کوچک سرگرم می شدند، سرگرمی های که آنقدر شیرین و جذاب بودند که خانواده ها به صورت مسابقه برگزار می کردند.

بهروش که ریاست انجمن زوران فدراسیون روستایی جمهوری اسلامی ایران را نیز بر عهده دارد، تعداد بازی های رایج بومی محلی در استان کرمانشاه را بیش از 100 بازی عنوان کرد و افزود: برخی از این بازی های قدیمی مانند قمچان، چوزان و.

را می توان در خانه و بصورت خانوادگی برگزار کرد.

وی افزود: بازیهای بومی و محلی در شرایط فعلی بهترین جایگزین فضای مجازی خواهد بود و از طرفی هم با آداب و سنن گذشتگان که بعنوان یک میراث ناملموس که برای مابه یادگار مانده است صیانت می کنیم.

بهروش خاطرنشان کرد: درگذشته که به مانند امروز فضای مجازی حضور گسترده ای در زندگی مردم نداشت، خانواده ها شب های خود را با انجام بازی های بومی محلی سرگرم می کردند که امیدواریم در این مدت که باید به اجبار کرونا در خانه بمانیم، توجه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انجام بازی های قدیمی سرگرمی روزهای کرونایی

انجام بازی های قدیمی سرگرمی روزهای کرونایی