مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 فروردین 1399 ساعت 06:362020-03-26فرهنگي

تئاتر یک ضرورت اجتماعی است


محمدرضا درند روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در فرهنگ های مختلف تئاتر به عنوان یک برنامه انسان ساز،تربیتی و آموزشی نگاه می شود که نفس به نفس با مخاطب ارتباط برقرار کرده و با او همزادپنداری می کند.

وی افزود: تئاتر زبان گویایی دارد که می تواند با آموزش های خود مسیر زندگی افراد را تغییر دهد و این در حالی است که هیچ کدام از بسترهای ارتباطی و اجتماعی دیگر مانند سینما و تلویزیون و حتی کلاس های آموزشی و مشاوره چنین قابلیت و تاثیرگذاری را ندارند.

درند، سیاست اصلی و مهمترین وظیفه انجمن هنرهای نمایشی را تولید و حمایت از اجراهای عمومی اعلام کرد و اظهار داشت: متاسفانه در این زمینه سال 98 بدترین شرایط ممکن را داشتیم و با توجه به اینکه بیشترین بار طرح و برنامه بر دوش انجمن هنرهای نمایشی است، اما همه حمایت های مالی از سمت وزارت فرهنگ و ارشاد قطع شد.

رییس انجمن هنرهای نمایشی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه وضعیت تولید و حمایت از اجراهای عمومی اسف بار است، افزود: امروز هنرمندان تئاتر هیچ انگیزه و امیدی برای فعالیت و تولید ندارند چون مدام شعار حمایت می شنوند اما از عمل خبری نیست.

وی افزود: وزارت خانه و شورای انقلاب فرهنگی با مصوبات مختلفی حمایت و تولید اجراهای عمومی را بر عهده اداره کل ارشاد گذاشته است اما از سال 95 تاکنون در این زمینه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تئاتر یک ضرورت اجتماعی است

تئاتر یک ضرورت اجتماعی است