مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 فروردین 1399 ساعت 04:362020-03-26پزشكي

کرونا اهدای خون در ایرانشهر را 80 درصد کاهش داد


اسماعیل میرکازهی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: ویروس کرونا باعث شده اهدای خون در ایرانشهر از 70 واحد در روز به کمتر از 15 واحد کاهش یابد.

وی بیان کرد: کاهش اهدای خون در ایرانشهر موجب شده در تامین خون مورد نیاز بیماران تالاسمی این شهرستان با مشکل جدی روبه رو شویم.

رییس سازمان انتقال خون ایرانشهر گفت: بیش از 700 بیمار تالاسمی این شهرستان نیازمند به اهدای خون هستند که شرایط سختی دارند.

وی بیان کرد: ایرانشهر به جهت تصادفات جاده ای، وجود بیماران تالاسمی، هموفیلی و سرطانی از مناطق پر مصرف خون است، بطوریکه ماهانه حدود 2 هزار واحد خونی نیاز شهرستان است.

میرکازهی اظهارداشت: متاسفانه در اثر شیوع ویروس کرونا و کاهش اهدای خون و در نتیجه کاهش ذخایر خونی، وضعیت زندگی بیش از 671 مبتلا به تالاسمی در این شهرستان به مخاطره افتاد است، وی تصریح کرد: خطر ابتلای ویروس کرونا از طریق خون و فرآورده خونی چه برای اهداکننده و چه برای مصرف کننده نزدیک به صفر است.

رییس سازمان انتقال خون ایرانشهر ادامه داد: تمامی فرایند اهدای خون استریل و بهداشتی است و پیش از اهدا، معاینات مختلفی بر اهداکنندگان انجام می شود و مردم اطمینان داشته باشند که با خیال راحت می توانند در مراکز اهدای خون حضور یابند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا اهدای خون در ایرانشهر را 80 درصد کاهش داد

کرونا اهدای خون در ایرانشهر را 80 درصد کاهش داد